Explorant terrenys desconeguts: el meu primer PI Planning – Dia 2
07/11/23

El segon dia del meu primer PI Planning comença de la mateixa manera que va concloure el primer: tots reunits a la sala gran amb sofàs mentre escoltem com la RTE fa un breu repàs de l’agenda i ens recorda com vam acabar ahir. Tot seguit, els equips es reuneixen novament a les taules per continuar la feina. E Aquest segon dia, noto una mica diferent, en haver començat a planificar gairebé tots els esprints , noto com els membres dels equips es tornen molt més dinàmics entre ells, anant dels uns als altres per discutir i resoldre bloquejos en la planificació de dependències.

Costumer engagement

Després d’una pausa breu per recarregar energies, ens reunim novament a la sala principal. És en aquest moment, quan es presenta el Program Board completat per tots els equips i cada Product Owner exposa la seva estratègia per gestionar la feina del seu equip els propers tres mesos. Sorgeixen algunes preguntes, però molt senzilles de respondre. Tota la feina prèvia de col·laboració entre equips fa que en aquest punt tots els membres sàpiguen què faran i com.

Figura 2. Presentació del PI Planning pels equips.

Un cop presentat el Program Board, es discuteixen els Riscos . Aquells riscos que s’han identificat per al proper trimestre, i que les Scrum Masters han anat apuntant i comentant a les sincronitzacions de l’Scrum of Scrums, ara són exposats a tots els equips per l’RTE . En conjunt, es decideix com s’abordaran aquests riscos, ja sigui mitigant-los, acceptant-los, evitant-los o transferint-los.

Després de comentar i abordar els riscos, arribem a la fase del vot de confiança . Aquesta etapa final implica una votació anònima, utilitzant un codi QR compartit, per avaluar el nivell de confiança dels equips i de l’àrea de Negoci al PI presentat, qualificant-lo de l’1 al 5 (l’1 és gens de confiança i 5 molta confiança). Posteriorment, sorgeixen preguntes i comentaris per part d’alguns Product Owners amb més experiència a l’empresa. Després de compartir impressions i reflexions personals , es fa una segona votació a mà alçada. El resultat no varia en gran mesura (cosa que em sorprèn positivament, ja que mostra la confiança i transparència en la cultura d’aquesta empresa), sent força elevat, amb puntuacions majoritàriament entre 4 i 5 punts.

 

QUÈ EM PORTO DE LA MEVA PRIMERA PI PLANNING?

Aquesta breu però intensa experiència ha estat un veritable viatge de descoberta i aprenentatge. El que més m’ha impactat i commogut ha estat l’ alineació , respecte i comunicació entre les 110 persones que hi participaven, totes mogudes amb un objectiu comú i compartit .

Durant aquests dos dies he estat testimoni de com persones que normalment no creuen paraules a les oficines ni es coneixen, interactuen de manera decidida i efectiva. La comunicació ha fluït amb facilitat, trencant barreres que sovint separen els departaments o el treball híbrid. La cultura del respecte en cada interacció, creant un ambient de treball on tothom se sentia escoltat i recolzat m’ha semblat clau com a base cultural de l’empresa. En cap moment no vaig veure pors ni aclaparacions en l’exposició de preocupacions i desafiaments davant de tot el grup.

El que m’emporto és veure com els equips s’unien per abordar reptes, compartint en tot moment coneixements. Per mi, és aquesta força col·lectiva la que supera les adversitats i fa possible que es pugui planificar un PI a 3 mesos vista.

Autor

  • Agile Coach en SmartWayVP. Graduada en Gestión y Administración Pública y en el Máster de Métodos Ágiles. Ayudo a grandes empresas líderes en el mercado en adopciones de métodos ágiles para eficientar procesos.

    View all posts

Autor

  • Agile Coach en SmartWayVP. Graduada en Gestión y Administración Pública y en el Máster de Métodos Ágiles. Ayudo a grandes empresas líderes en el mercado en adopciones de métodos ágiles para eficientar procesos.

    View all posts